Pushing the buttons

Idag dammade jag av mitt Nintendo Wii som jag enbart spelat 4,5 timmar på här i norge sen jag ryckte med det för över en månad sen 
Har spelat allt för mycket Xbox, Ps3 och pc för att glömma bort Nintendos stjärnglans 
FAN säger jag, så fort man ser Nintendos Title-screen så försvinner jag tillbaka i yngre tider 
Mitt leende är lika stort som för 14 år sen 
Alla karaktärer man hade vid sin sida då under uppväxten skapar en viss trygghet och en kurerande känsla 

kanske är lite för nördig, men alla har sina knep för att slappna av och ''let your hair down'' 
Vi här i trandum har inte mycket mer än våra tv-spel och serier 

Här har vi både Ps3, xbox 360 och ett nintendo wii 
allt i en fräsch och mystikst kulör av svart
Varför bara nöja sig med en konsoll? :3 



att faktiskt kunna spela klassiker från NES-8bit på en 46-tummare fick mig att fälla en liten liten våt tår 
Alla de timmar som yngre man spelade och spelade då iq fortfarande var lika färskt som min farmors nybakade bullar i december för nu en helt nytt perspektiv i äldre dagar 

Detta kan ju vara det bästa som har hänt världen sen Paint 
En brutalt bakåtkompitabelt konsol 


Nu ska jag sluta nöta på om spel och nördens charm 
ville bara tillägna en sida åt mina minnen<3 

skriver om något mer relevant och intresant senare 
che-che
 

Kommentarer
Postat av: J to the enny

Börja nästan grina när jag såg 8bit bilden <3

Svar: i know that feel bro :)
David Moberg

2012-09-26 @ 13:09:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0