Gräver i sina högstadie minnen

 
Sitter nu i en våningssäng och snackar med minn bättre hälft om våra äventyr och missöden i våran hemby Deje där både raggarkultur och hembränt fyller allas dagar 

Tiden då man knäppte sin första öl, sprang från både polis och föräldrar medans man nyktrade till 
Hängde vid skolan en fredag när lyset var släckt 
Vi drack det vi hade, skålade så mycket vi kunde och sjöng det vi orkade 
Nävar fyllde nattluften och skolmaten la sig fint på marken 
Vi kunde helt enkelt i sitta still då vi entrade den osäkra och optimist ''vuxna'' miljön vi tillbringade vår tid i högstadiet 
Raggade på brudar i 8b
Slogs med grabbarna i 9c och retade de mobbade i 7a 

Vi var helt enkelt för coola för oss själva 
Tältade på skivtjärn och blande vårt brännvin med en billig fanta, blev stela av skräck när man såg bilar proppade med 2a ringare rullade in på parkeringar för att utnyttja deras makt för att få flickor och ta våran sprit 
Gud tror ingen kan se tillbaka till sin högstadie tid och inte dra liiiiite på smilbanden och bli lika varm i kroppen som då man stal lite whiskey av far sin för att göra helgen så händelserik som möjligt 

Jag älskar Deje, jag älskar folket som bor kvar där och framförallt så älskar jag er som var med mig under mina tre sista år i dejeskolan skolregim 

Puss och skål på er




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0