Med svanskotan i halsgropen

Denna dag hinner jag faktiskt med att skriva några fjuttiga rader då jag envisades med mitt sinne om att jobba fyra timmar övertid, och jag vann
Så att faktiskt få sluta klockan fyra istället för den dödliga tiden åtta.
Och med några timmar under bältet så kan jag dra en snabb sit-rep över vad som hänt ''these past days''

Fredagen bjöd på inget annat än en lång biltur hem till vårat kära sverige där jag för första gången fick sätta minna fötter innanför systemets läskande dörrar.
Med en bra mängd öl, ett åldrande sinne och ett stort leende så traskade jag ut ifrån charlottenbergs köpcentrum för att slänga mig i antons vin röda mazda. 
Men många mil gick, och blåsan blev inte allt större för det, så det blev visst en del stop innan man faktiskt fick slänga upp dörren till huset jag inte varit omkring på 3 veckor. 

Allt där inne kändes så annorlunda. kan nog varit för att större delen av min familj hade klippt sig och såg ganska råa och hell-angels liknande ut sen jag sist såg dem :o
Så med tårta en stark öl och några cigg efter så tog jag och leo tag i våra nya brädor för att spendera de sista fredags timmarna hemma hos sebbe där man satt på golvet, knäcket yttligare nån öl och skruvade ihop brädorna ihop med shysst musik.



Sen hade vi lördagen med...
Och under Lördagen var det snowboarding för hela slanten
fr.o.m 13:00 till 23:00 så blev man utsatt för både bakvärk, snö-i-handsken scenario och två ganska så allvarliga fails som innefattande mestadels nedsatt mobilitet a.k.a JAG KUNDE INTE GÅ!!!
knät satt på ett ställe där knän väldigt sällan vistas. 
Svanskotan tryckets upp säkert en ovälkommen centimeter och blåmärkena omkring baken växtes bara större

Men ni vet vad man säger.
''No pain, no gain'' eller i det här fallet, My pain, their gain

Söndag åter till norge
Måndag jobb till 19:00
Tisdag jobb till 20:00 
Och idag har inget särkilt hänt
Och som ni kanske märk så är det ganska dött här, och jag har inte tiden till både sömn, jobb och kreativt skrivande. 
Så ni för nog bara nöjja er med mina bravader om helgerna som efter någon dag dyker upp här på bloggen ;D

Nu får det bli en kombination av 3 centimeter tjock deg skiva. 
strålad tomatsås och skinka i små kuber. 
Jag pratar förstås om Billys Panpizza. 
Hejdårå...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0