Sommaren är inte här än

Jag sitter nu i någon av Värmlands småbyar
Fantiserar om shorts, behaglig värme, gräs som kyligt sticker upp mellan tårna
Ändlösa nätter då solen aldrig riktig går och lägger sig. 
Då 24 timmar bli 32
När jag vaknar upp till solen som trycker sig igenom mina skita gardiner och smeker mina kinder och omfamnar min kropp i förhoppning om att jag vaknar.
Festivaler med sång, dans och kärlek bland dåliga tält och allt för mycket alkohol är något jag saknar just nu
Känslan av att inte behöva göra något för att framstå som en rik man, då man bara nöjer sig med sol och värme.

Det är allt en lång bit kvar, slavar under sommarens regi
Men våren tar snart sina kängor och sparkar in våra frusna dörrar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0