Morgonstund med vm-guld i mund

Jodå rubriken säger väll det mesta. 
våra 92;or tog allt det efterlängtade vm guldet som har varit bortom våra händer och förhoppningar i 31 år

Men i natt mina vänner så small det. 
Killen som hade spelat matchen 700 gånger i huvudet fick köra matchen än en gång och efter hundratals gånger äntligen hålla i pokalen!!!

Så klockan 02:00 så var det nedsläpp. 
Jag och mina bröder satt limmade framför tvn med en skål popcorn som gick åt under sveriges första powerplay.
Men efter 2 mållösa perioder kliver min far upp och min bror tar hans plats i drömmarnas land.
Och väl inne i 3;e period var det bara jag och adam som satt 1,2 dm från tv på högvarv. 
hjärtat stanna, hjärtat drog igång
Men efter en lika mållös period så var det dags för förlängning. Och där mina vänner, där rasslade det till i nätet efter att en ryss med för låg panna och grova ögonbryn råkat tappa pucken till en av sveriges spelar med utländsk efternamn stal pucken och fick mig och min broder att skrika av både förvåning och glädje. 

NEJ! 
va fan skriver jag om hockey som om det vore mitt allt?
fan detta var ju en av de få gångerna jag skriver om den omtalade sporten!
Nu får jag ge mig. 
Jag lägger bara upp en bild här på bröderna under de första minuterna in i matchen då jag själv måste få mig lite sömn -.-



G-night and stay tight<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0