I'll be white Suburban Middle-class

Efter att fått jobb, fyllt tjugo och kört av vägen i en mörkblå Ford Mondeo så har jag haft det brutalt svårt att ägna mig åt skrivadet här på bloggen.
Men jag tänkte att jag ger det ett försök nu efter 9 dar få slippa gå upp i minusgrader och knega på ett norskt lager
Are u with me?

Först till jobbsidan då. 
Efter att spenderat de tre första dagarna här i Norge och inte gjort annat än att hänga på facebook, bloggen och diverse andra sidor så blev jag, efter en timmes sömn förra onsdagen väckt av leo som i ren panik frågar om jag kan tänka mig att resa på mitt taninga rock arsle och tjäna lite pengar.
Och jag sa väll ja mest för att han skulle lägga på, men så fort han la på luren och jag la huvudet på kudden så insåg jag att ''FUCK'' upp och klä på dig då david!!
''Arbetskläder, arbetskläder vart fan finns det något att jobba i'' var det enda jag upprepade i mitt trånga nyvakna huvud. 
Men kläderna kom förr eller senare till rätta och jag var då påväg till XXLs gammla lager. 
Där jag under 2 dagar fick ryde som det så charmigt heter här i norge, ja städa alltså. 
FATTA jag med min sociala kompetens och allt för glada livstil fick stå och sopa lager hyllor i 2 dagar!
Men efter de två dagarna så var det nya XXL lagret i behov av flink personal som vet hur man packar skidor och annat sportigt. 
Så där har jag nu tillbringat både kvällar, helger och min egna 20 årsdag. 
På ett stort lager med så mycket underställ och längdskidor att det t.om får Gunde Svan att bli svimfärdig!!


Men utöver en hel del övertid så har man väll försökt att få tiden här i Jessheim att gå.
Och både jag, leo och anton har väll försökt att lägga en stabil framtidsplan just för livet här i vårt underkylda grannland.
Att hitta lägenhet här var väll allt annat än lätt ska jag säga er.
''Deposition hit, 1000 kr el dit och en massa annan skit som bara känns fel'' 
Sen känndes det inte rätt att hyra en lägenhet av en man i pjamas som bar namnet Raji
Han såg för säckig ut :s


Och det har mig då hänt en hel del annan random skit, och nämnvärda ting, men det finn nog bara en grej värt att säga som faktiskt har förvärrat vår sits här i det överprisade norge -.-
Att vi den töloigt tunga trion hade planer på att få äntligen efter närmare två veckor 20+ mil hemirfrån få återvända till den väggar vi trivs bäst i.
Så med att ha medlat lite med får skift ledare Kim så fick vi tillstånd att sluta betydligt tidigare än 20:00 för att faktiskt hinna med både spritinköp och festande en fredag som denna.
MEN då var vi tvungna att vara vid våra arbetsstationer inte senare än 07:00 denna fredagsmorgon. 

Alarmet var ställt klockan 06:00 innan jag fick sjunka in i drömmarnas värld. 
''Somnar 00:04 - vaknar 08:23''
Det visade sig att vi hade försovit oss med över två timmar och fick med raska tag börja hoppa i XXLs fleecetröjor och adidas skor. 
Och jag tror ni vet själva att det kan gå lite fööör fort när man är sen/stressad. 
Och att inte studera underlaget kan leda till att man faktiskt inte kan börja packa ordrar förens efter 10 
Som en summering av ovannämnda så ''JA'' vi körde av vägen i stressen och nyvakenheten -.-
Bredsladd efter bredsladd så var det enbart den meterhöga snövalen eller den norska transiten som kunde få stopp på oss. 
Så vi bakade in oss sjävla i snö och ångest. 
fick ringa vår chef, be han hämta oss, och sen sitta där i hans bil och bara skämmas. 

Det var väll allt för mig. 
blir säkerligen en bildbomb på söndag då jag lyckats få tag på en sladd  ;)
Ba-baai
norway.jpg (443×354)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0