Norge slutar aldrig förvåna mig

Att inte blinka i rondeller, dra vägar runt om berg och igenom dalar, att inte inse att vi är grannar
Fan för norge ibland...
Fick ju mitt skattekort förra torsdagen och då kände jag att ''YES! nu kan jag äntligen få min lön som luggit och lurat i 5 veckor, FINALY!''
Och har man skattekort så kan man skaffa ett bankkonto. 
Så hey! vi drog väll iväg till den dåligt placerade flygplatsen för att dundra in på DNB och göra mitt namn synligt i bankens register
Men så när skylten skiftar från 189 till 190 och jag träder fram till bankrien som såg ganska trött och sur ut så ställer han frågan om jag har ett norskt person nr. jag tänkte snabbt för mig själv
''wtf? spelar väll ingen roll vart i norden jag född så fyller jag väll ändå år den 14 januari varje år?''
så jag rotade lite i bröstfickan för att rota fram skattekortet som hade givit mig en annorluna kombination av nummer som kan bevisa min födelse. 

och efter att att det sifferfyllda kortet låg i näven så ställer han med de trötta ögonen även en fråga som jag, till så många sagt med pinsam röst, nej...
-Har du pass?'' 
-njaa nej, jag har ett svenskt körkort, funkar det min gode man?
(med dyster och trött-på-folk-som-inte-har-pass-röst) så sa han-
-tyvär då kan vi inte hjälpa er...

DET VAR VÄLL DÅ SJÄLVA FAN ATT HELA NORGE SKA VARA SÅ JÄVLA OFUNKTIONELT
JAG BOR FAN BARA 22 YNKA MIL HÄRIFRÅN!!!
ååh det blir för mycket för mitt stackars hjärta.
snart åker jag hem och öppnar ett konto bara för att jag kan göra det utan problem hemma i schweden!
(eller öppnar den norska banken utifrån och pillrar lite lätt på datorn)



Nej men nu sitter vi här hemma i trandum och skriker på varandra över några matcher NHL 
och som förväntat så platsar jag nog bättre på bänken då jag inte riktigt förståt mig på de skrikiga och stressiga taktikterna. 
fan borde faktiskt bli bra på något snart, är ju trots allt 20 år fyllda nu. 
Och nu medans grabbarna håller sig sysselsatta får jag väll dyka in i duschen for a good time. 
*pust*

scholång stoschungar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0